Játsszunk Halloween-est! -1.

2010-10-28

Szellemes, vicces, jópofa játék ötletek, amikkel feldobhatjátok a hangulatot a Halloween partin!
„Jön, közeleg mindenszentek éjjele,
Boszorkányság készül itt is, ott is,
Démon oson fel és le,
Réten, utcán, tereken.
Jaj, gyerekek, vigyázzatok, útjába ne álljatok!"

(A. Goodrich-Freer)

Mindjárt itt a HALLOWEEN, és ma már ez az ünnep a mi, magyar emberek fantáziáját is megmozgatja. Mondom ezt olyan értelemben, hogy szellemesebbnél szellemesebb ötleteket találunk ki. Feldíszítjük, átvarázsoljuk otthonunkat, kertünket, egyszerre minden fekete, fehér és narancssárga lesz. Iskolákban, munkahelyeken, szórakozóhelyeken, lakásunkon halloween partikat, házibulikat szervezünk, amelyekre ma már szinte - mint farsangkor - csak jelmezben lehet belépni. Szóval a tengerentúli szellemfuvallat egyre jobban átjárja a Kárpát-medencét is.

Ha a vidám vagy éppen kissé bizarr dekorációk, a vendégek, az ételek-italok (melyekben ma már szintén az a trend, hogy az ünnep színeivel, és motívumaival készüljenek) mellett még úgy érzed, valami hiányzik a teljes sikerhez, íme néhány ötlet, amivel garantáltan jókedvre derítheted az egész társaságot, álljon az kicsikből vagy nagyokból.

JÁTÉKOK HALLOWEEN PARTIRA


HOL A TÖK?

A játék célja: megtalálni az elrejtett tököket. Aki a legtöbb pontot gyűjti, az nyer!

Kelékek: 10-10 db mini fehér, narancssárga és zöld dísztök vagy színes (ugyanebben a három színben) kartonpapírból kivágott, 10-10 db tök forma

A játék menete: fekete vastag filccel rajzolj mókás arcokat a tököknek (akár igazi, akár papírból van). A fehér tökök aljára/hátuljára írj 1-es számot, a narancssárgákra 5-öst és 10-est a zöldekre! Dugd el mind a 30 tököt a lakásban/házban/kertben/teremben, ahol a bulit tartod. Amikor minden vendég megérkezett, kezdődhet a játék! A vendégek feladata, hogy annyi tököt találjanak, ahányat csak tudnak. A játék addig tart, amíg a házigazda azt nem mondja, hogy STOP! Ekkor mindenkinek össze kell adnia a megtalált tökökön lévő számokat, és az nyer, akinek a legtöbb pontja van!




kép forrása: www.mariabonanybf.blogspot.com

MEMÓRIA


A játék célja: ez a játék a játékosok rövid távú memóriáját teszteli, fejleszti.

Feladat: rövid idő alatt minél többet megjegyezni a tálcán lévé tárgyakból.

Kellékek: tálca, 20-25 db apró tárgy, toll, papír, fél perces homokóra/stopperóra

A játék menete: szedj össze 20-25 db különböző, halloweenhez kapcsolódó tárgyat/játékot (pl. gumi pók, denevér, boszi, kalap, csontváz figura, szemgolyó, szellem stb.) és tegyél közülük néhányat egy tálcára, majd takard le eg yterítővel. Minden játékosnak adj egy darab papírt és tollat. Üljetek körbe a tálca körül, szedjétek le a terítőt a tálcáról. 30 másodpercig nézhetitek a tálca tartalmát (ezt az időt mérjétek a homokórával, vagy a stopperrel), s amikor az idő letelt, azonnal tegyétek vissza a tálcára a terítőt! Minden játékos írja le a papírjára azoknak a tárgyaknak a nevét, amiket látott és megjegyzett. Az nyer, aki a legtöbb tárgyra jól emlékszik.
A győztes álljon ki, és jöhet a következő kör. Ekkor azonban csavarjatok a dolgon annyit (sőt, ezt minden új körben tegyétek meg), hogy megváltoztatjátok a tálcán lévő tárgyak összetételét! Vegyetek el belőle néhányat, s tegyetek rá újakat!




kép forrása: www.garmahis.com

RÉMTÖRTÉNET

A játék célja: megalkotni egy rémisztő történetet. Minden játékosnak 1 perce van, aztán jön a következő szövegíró...

Kellékek: papírkártyák, toll, stopperóra

A játék menete: készítsetek elő egy adag üres kártyát és egy tollat. Minden játékos írjon egy-egy kártyára egy-egy, általa kitalált mondatot, amelynek valami köze van a misztikumhoz, mágiához, Halloweenhez, Mindenszentekhez (lentebb találtok majd néhány kiindulópontot, ötletet), de lesni nem ér, nem láthatjátok egymás mondatait! Egy emberre több kártyára is írhat, persze mindig új mondatot írjon. Ha ezzel megvagytok, készítsétek elő a stopperórát. A pakli kártyát keverjétek össze, s az írott oldalukkal lefelé tegyétek le középre. Az első játékos kihúzza a legfelső kártyát, s az azon lévő mondattal elkezdi szőni a rémtörténet. Egy perce van a mesélésre, amint az lejár, a következő játékos jön! Neki is húznia kell egy kártyát, s az azon lévő mondatot kell beépítenie a sztorijába, de az új játékosnak mindig az előtte levő mesélő utolsó mondatával kell kezdenie a sztoriját, ezzel biztosítva, hogy a végére egy összefüggő, kerek (persze, hogy milyen, az már más kérdés) történet alakuljon ki a játékból!
A hangulat fokozása érdekében a játék ideje alatt kapcsoljátok le a villanyokat, s csak néhány szál gyertyát gyújtsatok meg! Még ijesztőbb a hatás, ha az éppen mesélő játékos egy öngyújtó lángjával világítja meg arcát.
A játéknak akkor van vége, amikor már elfogytak a kártyák, vagy amikor már megunjátok, mert valójában (az emberi fantázia korlátlan határainak köszönhetően) ez egy soha véget nem érő játék lehet.
Ha tudjátok, vegyétek fel a történetet, utólag visszahallgatva biztos jókat nevettek majd rajta újra és újra, sőt, ki tudja, lehet, hogy olyan jó írók/költők vagytok, hogy a végén még egy rémregény is születhet a sztoritokból!

Ezt a játékot 10 évesnél fiatalabb gyerekeknek nem ajánlott játszani! Néhány vicces, már nagyobb korban a gyermeki fantáziát megmozgató mondattal, felnőtt felügyeletével persze a kisebbek is játszhatják, ehhez 1-2 ötlet mondatot majd a GYEREKBARÁT JÁTÉKOK pontnál találhattok!

Példamondatok:
Érted jöttem…
A szobán áthaladó fuvallat nyomán mindenki hátán felállt a szőr…
A kertből farkasok vonyítása törte meg a csendet…
A koporsó nyikorgásánál már csak lakója volt rémisztőbb…
 Amint éjfélt ütött az óra Jack, a töklámpás, pislákoló fényére egy boszorkány éles kacagása törte meg a csendet...
A viharos őszi éjszakában egy szörny alakja látszódott az ablakon keresztül, amikor...
 Szellemek lepték el az utcákat, amikor hirtelen…
 Halloween éjszakáján, amint lemegy a nap az utcákat ellepik a(z)…
Mindenki tudta, hogy a pók hálójából nincs menekvés, de ekkor…
 Csontok zörgése hallatszott a sötét éjszakában, majd hirtelen…
A telihold fénye elvakította a kislányt, aki így nem láthatta az ijesztő…
Vészjóslóan susogtak a fák, amikor…
Száraz falevelek nesze törte meg az éj csendjét…
 



Kép forrása: www.tessa.freeblog.hu

ADD A TÖKÖT!

A játék célja: ezt a játékot csapatok játsszák. A csapattagoknak 1-1 db mini dísztököt kell az álluk alatt tartva egymásnak átadni úgy, hogy a kezüket nem használhatják.

Kellékek: mini dísztökök (annyi darab, ahány csapat játszik)

A játék menete: válasszatok 6-8 fős csapatokat és állítsátok sorba a játékosokat! Minden csapat kapjon 1 mini tököt, amit a sor elején álló csapattag helyezzen az álla alá. A feladat a tököt tovább adni játékosról-játékosra úgy, hogy az végig a játékosok álla alatt van, kézzel senki nem érhet hozzá. (Ha valaki hozzáér kézzel, találjatok ki valami büntetést, pl. kiesik a játékból, vagy elölről kell kezdeni.) A könnyebb átadás érdekében a tököt éppen tartó ember a következő játékos elé állhat, hogy az könnyebben át tudja venni állával a játékszert. Minden csapat egyszerre kezd. Az a csapat nyer, amelyik elsőként eljuttatja a tököt a sor végén álló játékoshoz, majd onnan vissza az első emberhez.



GYEREKBARÁT JÁTÉKOK


Kép forrása: www.kisharami2.freeblog.hu

A fent leírt játékok közül tulajdonképpen kisebb-nagyobb módosításokkal mindegyik játszható gyerekek körében is.

HOL A TÖK? - ezzel semmi gond nincs, egy gyerekbulin is abszolút játszható.

RÉMISZTŐ MEMÓRIA - ez kifejezetten jó a gyerekek memóriájának fejlesztésére, csupán a tárgyak számát kell csökkenteni a tálcán, illetve a kisebbeknek nem 30, hanem 60 másodpercig jó megmutatni a tálca tartalmát.

RÉMTÖRTÉNET - már a játék leírásánál volt utalás arra, hogy eredeti formájában ez nem kifejezetten gyerekbarát játék. Azért álljon itt egy-két olyan mondat, amely biztosan a gyerekek fantáziadús képzeletvilágából is kipattanna, s amellyel azért még egy vicces rémtörténet születhet:

A szobán áthaladó fuvallat nyomán mindenki hátán felállt a szőr…
A kertből farkasok vonyítása törte meg a csendet…
Leopold, a múmia, kötése időnek előtt foszlásnak indult...
Szellemek lepték el az utcákat, amikor hirtelen…
A gyermekek jelmezbe bújva járták a házakat, amikor egyszer csak…
Halloween éjszakáján, amint lemegy a nap az utcákat ellepik a(z)…
Mindenki tudta, hogy a pók hálójából nincs menekvés, de ekkor…
A ruhásszekrényből egy csontváz ugrott elő, amikor…
A telihold fénye elvakította a kislányt, aki így nem láthatta az ijesztő…
A töklámpások pislákoló fényénél egy rémisztő árny rajzolódott ki…

ADD A TÖKÖT! - ennél a játéknál is jó egy-két apróbb változtatást eszközölni egy gyerekbulin: a csapatok álljanak kisebb létszámból (4-5 főből), és a tököt a gyerekeknek nem az álluk alatt kell tartani és átadni, hanem a hátuk mögött a kezükben adogatják egymásnak. Így elkerülhető az a némiképp intim közelség, amibe amúgy a felnőtt társaság talán szívesebben is kerül a játék során.



És még néhány gyerekeknek való játékötlet:


Kép forrása:
www.recipes.holdays.net

MENNYI AZ ANNYI?

Tölts meg egy üveg edényt cukorkákkal, csokival, vagy, ha kímélni szeretnéd a gyermekek fogát, apró, egyforma játékokkal, pl. kis labdákkal, üveggolyókkal- Helyezd el az üveget a bejárat közelében. Minden vendégnek, amikor megérkezik, meg kell tippelnie, hogy hány darab cukorka/tárgy van az üvegben. A parti végén hirdesd ki a győztest, vagyis azt, aki vagy pontosan eltalálta, vagy legközelebb járt az igazsághoz. A nyereménye pedig maga az üveg edény legyen (persze a tartalmával együtt)!





Kép forrása: www.justmummies.com

MÚMIAKÖTÖZÉS

A gyereksereg méretétől függően állítsatok össze két vagy több, 3-4 fős csapatot. Minden csapatban válasszatok ki egy valakit, aki a múmia lesz, a többiek lesznek a kötözők. Osszatok ki egy-egy tekercs sima, fehér toalettpapírt  a csapatoknak, és kezdődhet a játék! Az a csapat nyer, amelyik a legrövidebb idő alatt betekeri a múmiát az egész tekercs wc-papírral.





Kép forrása: www.garmahis.com

HALLOWEEN-ES SZÓJÁTÉK

A klasszikus szójáték Halloweenre átírt változata. Írjatok egy halloweennel kapcsolatos (ha tudtok minél hosszabb) szót. A játékosoknak a megadott szó betűiből kell újabb, értelmes, magyar szavakat létrehozniuk. Minden betű csak annyiszor használható fel, ahányszor a kiinduló szóban szerepel. Az nyer, aki a legtöbb új szót tudta megalkotni.
Néhány ötlet az induláshoz: lidércnyomás, boszorkányság, bepókhálósodott, töklámpás, Mindenszentek

 


Kapcsolodó termékek

Ön elavult böngészőt használ! A jobb felhasználói élmény érdekében kérjük, frissítse böngészőjét.   Értettem