10 tuti szépségtipp a hideg ellen

2010-01-08

Ha úgy érzed, hogy a kinti, borongós, szürke januári idő Téged és a bőrödet is megviseli, Neked szól ez a cikk. 10 tuti szépségtipp  a hideg ellen.
1. Próbáld ki a krémes arctisztítót!
A különböző típusú arctisztítók – különösen a gélek és tonikok - gyakran szárító hatásúak és használata után érzékeny húzódást érzünk az arcbőrünkön. Próbáljunk ki inkább egy krémes, hidratáló anyagokban gazdag arctisztítót, mely visszaadja a bőr nedvességtartalmát, hidratálja a bőrt, kisimítja és ragyogóvá teszi azt.

2. Leplezd a problémát!
Használj hidratáló maszkot a nap folyamán elveszített nedvesség pótlására.

3. Szerezz be egy párásító készüléket!
Ha a bőröd még bent a lakásban is húzódik és száraznak érzed, valószínű hogy nem elég párás az otthonodban a levegő. Vegyél egy hordozható párásító készüléket, mely gondoskodik a lakásban a megfelelő páratartalomról. A használata nemcsak egészséges, de jó hatással van közérzetünkre és csökkenti a légúti megbetegedések kialakulásának lehetőségét is. Csak ne felejtsd el a szűrőt rendszeresen tisztítani (a nedves és meleg helyeken előszeretettel telepszenek meg a baktériumok).



4. Kapcsold le a fűtést!
A magas hőmérséklet is szárítja a bőrt, ezért nem érdemes 30 fokban kisgatyában rohangálni a lakásban. Inkább öltözzünk fel kicsit melegebben és átlagos 24 fokra állítsuk a termosztátot, mely mind a szervezetnek, a bőrnek és a közérzetnek is a legideálisabb hőfok. A túlzott meleg egyébként is csak álmosító hatással van ránk.

5. Fürdés helyett zuhanyozzunk!
Az órákon át tartó ücsörgés a fürdőkádban nagyon kiszárítja a bőrt, ezért inkább csak gyors, lehetőleg hideg-meleg váltózuhanyt vegyél. Ez utóbbi talán őrültségnek hangzik így tél közepén, de a lelassult anyagcserét azonnal felpörgeti és az ünnepek alatt felkúszott pár kilót is segít lefaragni.



6. Használjunk testápolót!
Ne sajnáljuk az időt a bőrünk ápolására. Krémes, gazdag testápolóval kenjük be egész testünket zuhanyzás után, mely segít megtartani a nedvességet.



7. Alkoholt csak minimális mennyiségben!
Természetesen nem az ivászatra gondolok, hanem a kozmetikumokban megtalálható alkoholra. Próbáljuk kerülni a magas alkohol tartalmú termékeket, részesítsük előnyben az alcohol-free feliratú üvegcséket.
Az alkohol egyik elég vacak mellékhatása ugyanis, hogy kiszárítja a szervezetet, melyet egy átmulatott mámoros éjszaka után jelentkező bármilyen folyadék utáni csillapíthatatlan vágy is bizonyít.



8. Felejtsd el a hajszárítót!
Ha száraz, töredezett hajjal rendelkezel, próbáld meg elfelejteni a hajszárítót, csak törölközővel töröld át a hajadat. Ha képtelen vagy hajszárító nélkül élni, vedd a legalacsonyabb hőfokra. Ezenkívül használj ápoló olajokat, különös tekintettel a hajvégekre.



9. Hidratálás minden mennyiségben!
Először is ne felejtsd el a napi 2-3 liter folyadékot. Ezenkívül a kéz, a láb, a könyök és a térd hideg és szeles időben extra törődést igényel. Használjunk olyan hatóanyagokban gazdag krémeket, mint a shea vaj, vazelin, ásványi olaj, teafa olaj, linolsav vagy glicerin. Az ápolt és puha végtagok legegyszerűbb módja, hogyha lefekvés előtt jó vastagon bekenjünk ápoló krémmel, majd pamut kesztyűt illetve zoknit húzunk éjszakára.

10. Ajkak ápolása
A kicserepesedett ajak az egyik legégetőbb probléma télen. A hideg levegő és a szél teljesen kiszárítja, és ha megnyaljuk csak még rosszabb lesz! Legalább 15-ös faktorszámú ajakápolót használjuk, a legjobbak a fenol, a méhviasz, az aloe vera és E-vitamin tartalmú ajakbalzsamok. A teafa olaj tartalmú ajakápoló gyógyítja a fájdalmas repedéseket.




Kapcsolodó termékek

Ön elavult böngészőt használ! A jobb felhasználói élmény érdekében kérjük, frissítse böngészőjét.   Értettem